Aanpak
Co-creatie met klanten en medewerkers
Start: een workshop met mensen uit de praktijk. Wat speelt er bij de doelgroep? Wat is het probleem? Wie willen we als bank zijn voor deze klanten? Het resultaat: hypotheses en een aantal mogelijke oplossingsrichtingen.
Vervolgstap: diepte-interviews om klantinzichten te verzamelen en eerste ideeën te toetsen. Met een mix van bankiers, psychologen en agrarische specialisten zijn de inzichten uit de interviews vertaald naar concept-proposities.
In co-creatie met agrarische bedrijfsopvolgers zijn deze uitgewerkt tot Rabobank Opvolgersperspectief.
Resultaat
Het Rabobank Opvolgersperspectief
Het resultaat heet ‘Rabo Opvolgers Perspectief’. Inmiddels succesvol in de markt geïntroduceerd en aantoonbaar effectief. De Raad van Bestuur van Rabobank heeft het project benoemd als voorbeeldproject van de gewenste manier van werken.
Het Rabo Opvolgers Perspectief biedt agrarische opvolgers de mogelijkheid om zich in de jaren voorafgaand aan de overname persoonlijk en professioneel te ontwikkelen. De propositie is uniek, omdat deze veel breder gaat dan de financiële vraagstukken die traditioneel bepalend zijn voor de relatie tussen klant en bank. De persoon van de ondernemer staat centraal in het Rabo Opvolgers Perspectief, met zijn passies, onzekerheden, kwaliteiten en ontwikkelpunten.
Een agrarisch ondernemer over het Rabo Opvolgers perspectief
Het overnemen en leiden van een agrarisch bedrijf is complex. Met het Rabo Opvolgers Perspectief werk je samen doelgericht aan de overname en aan de toekomst. Zo ontdek je waar je kracht als ondernemer ligt, of je de overname kunt financieren en welke strategie het beste bij jou en het bedrijf past. Bekijk hiernaast de ervaring van een agrarisch ondernemer die gebruik heeft gemaakt van het Rabo Opvolgers Perspectief.