Value proposition
Producten waar klanten blij van worden én voor willen betalen
Op zoek naar betere proposities en verdienmodellen
Flowresulting combineert ervaring uit eigen praktijk, inspiratie uit de markt en bewezen onderzoeksmethodieken om jou te helpen écht te begrijpen waar klanten waarde aan toekennen en tot betere proposities, verdienmodellen en assortiment strategiëen te komen.
Onze visie
Job to be done centraal
Harvard professor en innovatie goeroe Clayton Christensen zei het al: ''people hire products to do jobs for them''.
Het uitgangspunt voor het redesign van dienstverlening is niet het product of de dienst van de aanbieder, maar de ‘job’ die de klant wil realiseren.
“Mensen willen geen boor, maar een schilderij ophangen in huis”
“People don't know what they want until you show it to them”
Mensen zijn expert als het gaat om hun eigen beleving, maar weten maar zelden te vertellen welke oplossing daarbij past.
Flowresulting gebruikt daarom inspiratie van buitenaf (binnen én buiten jouw sector) om tot ideeën te komen.
Met behulp van prototypes maken we het vervolgens écht concreet om scherper te kunnen valideren bij de klant.
Van toegevoegde naar toegekende waarde – ‘the willingness to pay’
Waarde toevoegen aan een propositie is niet moeilijk. Zicht krijgen op waar klanten hoeveel extra voor willen betalen (toegekende waarde) is complexer, maar wel cruciaal in het ontwikkelen van succesvolle proposities.
In onze innovatietrajecten brengen we dit in beeld en helpen we om nieuwe onderscheidende proposities in de markt te zetten waar klanten voor willen betalen.
Desirable, feasible, viable
We helpen je tot proposities en businessmodellen te komen die in de sweet spot vallen van:
• Desirable: is het relevant voor klanten?
• Feasible: is het technisch haalbaar (en wat is het MVP)?
• Viable: is het rendabel, hoe optimaliseren we het verdienmodel?
We helpen je werkende oplossingen te ontwerpen waar klanten niet alleen blij meezijn, maar daadwerkelijk voor willen betalen.
Hiermee kunnen we je helpen
Flowresulting werkt voor grote bedrijven en multinationals in verschillende markten in Nederland en in Europa. We zijn voornamelijk actief in de automotive en financiële sector.
Businessmodel innovatie
Het juiste businessmodel kan een enorme aanjager van waarde creatie zijn. Maar innoveer wel op tijd.
Propositie ontwikkeling
Innoveer producten en diensten vanuit de ‘job to be done’ van de klant en blijf voorop lopen.
Assortiment strategie
Een assortiment dat is gebaseerd opscherp inzicht in klantbehoeften en bereidheid tot betalen, levert meer verkoop en betere marges op.
Cases waar we trots op zijn
Flowresulting werkt voor grote bedrijven en multinationals in verschillende markten in Nederland en in Europa. We zijn voornamelijk actief in de automotive en financiële sector.
Ontdek meer, of ga direct aan de slag!
Lees meer over onze visie, kom versneld tot ideeën in een challenge workshop of neem contact op om eens vrijblijvend te sparren over jouw vraagstuk…
Business model challenge
Propositie engineering
Pricing for ‘as a service’-propositions
Hoe optimaliseer je inhoud en prijs? En met welke pakketstrategie kun je het succes vergroten?
Sparren over propositie ontwikkeling
Plaats hier je nieuwe header
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Culpa Molestiae Dolorem
Error et rerum est.
Quia
Nemo omnis itaque exceptur
Magni
Quisquam sit vel inventore voluptatem co