Pricing
Inzicht in bereidheid tot betalen is de sleutel
De meest onderbelichte P
De meeste bedrijven sturen veel meer op marktaandeel en kosten dan op prijs. Best gek.
Want prijs is de marketing-P met de grootste impact op de bottomline: 1% prijsverhoging levert veel meer op dan 1% groei in marktaandeel of 1% kostenbesparing.
Flowresulting helpt. Met het analyseren van commerciële groeikansen en het ontwikkelen van de verdienmodellen van de toekomst. Met onderzoek van klantbehoeftes, het kwantificeren van waarde drijvers en het bepalen van optimale pakketten en prijzen van een abonnement.
Onze visie
Willingness to pay
Bereidheid tot betalen is een kernconcept in onze filosofie. Want wie weet welke doelgroepen waarvoor willen betalen, kan de juiste prijs bepalen en zo meer rendement halen.
Inzicht in willingness to pay draagt ook bij aan effectievere marketing communicatie en vormt input voor de innovatie agenda.
Quick scan pricing maturity
Een hoge score op alle aspecten van pricing maturity is niet altijd nodig om succesvol te zijn, aangezien het belang van individuele aspecten per organisatie en markt kan verschillen.
In onze aanpak proberen we zo snel mogelijk te achterhalen welke aspecten in de specifieke context het belangrijkst zijn en richten we onze analyse inspanningen vervolgens op deze aspecten.
Onderzoek als basis
Flowresulting maakt gebruik van verschillende methodieken om inzicht te krijgen in de aankoopbeslissing van klanten en voor het bepalen van de juiste prijs.
Bijvoorbeeld MaxDiff voor het identificeren van de belangrijkste product-, service- en merk-benefits in de aankoopbeslissing van een doelgroep. Of conjoint analyse voor het in kaart brengen van bereidheid tot betalen en prijsgevoeligheid.
Prijs methodieken & tooling
Hoe ontwikkel je prijsstrategie factbased, hoe maak je het praktisch toepasbaar? Een factbased prijsstrategie is per definitie gebaseerd op onderzoek. Wij geloven dat maximaal effect staat of valt met gemakkelijke praktische toepassingen.
Om die reden verbinden we de discipline ‘marketing’ met die van ‘changemanagement’. En al zeggen we het zelf: die combinatie is best bijzonder.
Hiermee kunnen we je helpen
We werken voor grote bedrijven en multinationals, in Nederland en Europa. Zowel B2B als B2C.
Prijsstrategie
Value based pricing is het marketing instrument met de meeste impact op winstgevendheid.
Prijs & propositie
Van toegevoegde waarde naar toegekende waarde. Inzicht in wat klanten waarvoor willen betalen aan jou.
Prijspsychologie
De wijze waarop prijzen worden gecommuniceerd heeft grote impact op conversie en marge.
Cases waar we trots op zijn
Flowresulting werkt voor grote bedrijven en multinationals in verschillende markten in Nederland en in Europa. We zijn voornamelijk actief in de automotive en financiële sector.
Ontdek meer, of ga direct aan de slag!
Lees meer over onze visie, kom versneld tot ideeën in een challenge workshop of neem contact op om eens vrijblijvend te sparren over jouw vraagstuk…
Value based pricing in de praktijk
Value based pricing
Prijsstrategie: bepaal je zelf je prijs, of doen je concurrenten dat voor je?
Sparren over pricing
Sebastian Glosemeyer
0647219963
sebastian.glosemeyer@flowresulting.nl
Plaats hier je nieuwe header
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Culpa Molestiae Dolorem
Error et rerum est.
Quia
Nemo omnis itaque exceptur
Magni
Quisquam sit vel inventore voluptatem co