Strategy
Keuzes maken in wat je wel en vooral niet gaat doen
Hands on advies over strategie: where to play, how to win?
De belangrijkste vraag in strategie is volgens ons: wie wil je zijn voor welke klanten? Welke waarde wil je als bedrijf je klanten bieden? Welke doelgroep is commercieel interessant, nu en in de toekomst?
We helpen bedrijven om een scherpe visie te vormen en die te vertalen naar concrete keuzes. Zo fact based als mogelijk en nodig. En vooral heel duidelijk.
Want te vaak horen we: “Help, we hebben een strategietraject gedaan met bekend consultancy bureau XYZ, maar we weten nog steeds niet wat we moeten doen”. Daarom staat er ‘resulting’ in onze naam.
Onze visie
Kun je je strategie vertellen?
Als je je strategie niet in een paar minuten duidelijk kunt uitleggen, dan begrijp je hem waarschijnlijk nog niet goed genoeg.
Test het met een paar simpele vragen. Bijvoorbeeld: Waarom gaat je strategie voor outperformance zorgen? Waar zit je competitieve voordeel en hoe benut je dat? Maak je duidelijke keuzes waar te concurreren? Welke scherpe inzichten liggen daar onder? Geeft je strategie je een voorsprong op de belangrijkste trends?
70% informatie is meestal genoeg
Jeff Bezos (Amazon): “Most decisions should probably be made with somewhere around 70 percent of the information you wish you had.”
Bezos’ opmerking is ons uit het hart gegrepen. We houden van fact based, want dat is nodig om verder te komen dan onderbuikgevoel. Maar als er genoeg slides zijn gebakken (70% ongeveer), dan is het tijd om te kiezen.
Focus op executie
Een mooie strategie is niets zonder implementatie. Daarvoor is overtuiging en commitment nodig in het team van de opdrachtgever.
In het ontwerp van onze aanpak houden we steeds voor ogen dat briljante analyses weinig waard zijn als er geen eigenaarschap is aan de kant van de opdrachtgever.
Een kickstart op weg naar groei in een snel veranderende wereld.
De wereld verandert sneller dan ooit. Wanneer je als organisatie in the lead wilt blijven van disruptieve ontwikkeling binnen en buiten de markt, liggen verschillende valkuilen op de loer. Visie en een heldere aanpak zijn nodig om jezelf te ontwrichten, voor een ander het doet.
Hiermee kunnen we je helpen
We werken voor grote bedrijven en multinationals, in Nederland en Europa. Zowel B2B als B2C.
Marketingstrategie
Maak als bedrijf op tijd de keuze ‘where to play’. Want de keuze van doelgroepen en (deel)markten heeft meer impact op groei dan marktaandeel.
Definiëren merkpositionering
Een onderscheidende merkpositionering helpt om harder te groeien en betere marges te realiseren.
Klantbeloften
Klantbeloften helpen klanten voor je te kiezen en dragen aantoonbaar bij aan hogere klant-beoordelingen. Het zorgt daarnaast voor focus en consistentie binnen de organisatie.
Cases waar we trots op zijn
Flowresulting werkt voor grote bedrijven en multinationals in verschillende markten in Nederland en in Europa. We zijn voornamelijk actief in de automotive en financiële sector.
Ontdek meer, of ga direct aan de slag!
Lees meer over onze visie, kom versneld tot ideeën in een challenge workshop of neem contact op om eens vrijblijvend te sparren over jouw vraagstuk…
Business model challenge
Positionering
‘Brand strategy most vital marketing capabilty’
Sparren over strategy
Marc Westeneng:
0622408871
Marc.Westeneng@flowresulting.nl
Plaats hier je nieuwe header
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Culpa Molestiae Dolorem
Error et rerum est.
Quia
Nemo omnis itaque exceptur
Magni
Quisquam sit vel inventore voluptatem co